Za starejše šolarje

  • Za osnovnošolce 6. – 9. razred in srednješolce (katerikoli program), pri katerih se pojavlja učni neuspeh ali pa je za uspeh potrebno vložiti preveč dela.
  • Odkrivanje in odpravljanje temeljnih vzrokov učnih težav. Ti ponavadi niso vezani na en sam šolski predmet, čeprav se morda pri njem najbolj kažejo.
  • Pomoč pri znakih disleksije, motnje pozornosti, skotopičnem sindromu, stresu in tremi, trening za učno samostojnost.

Podrobnejši opis in slike storitve spodaj (preberite tudi Pogosta vprašanja z odgovori).


Kaj boste pridobili?

Ne le za en šolski predmet – celostna podpora.

Mogoče je kdaj treba najeti tri inštruktorje, a verjetno je to redko. Če je učenje premalo uspešno pri več predmetih, je vzrok navadno splošen. To pomeni, da ima otrok težave s pozornostjo (vidno, slušno ali obema), koncentracijo, grafomotoriko, govornim izražanjem,… (glej Celostna učna pomoč za mlajše šolarje). Pogosto pri starejših delajo težave primanjkljaji, ki niso izraziti, zato tudi niso prepoznani in niso npr. disleksija po diagnostičnih kriterijih. Vseeno pa otroka ovirajo in zaradi njih tudi ne more razviti ustreznih učnih strategij (čemur ponavadi pravimo da ‘se ne zna učiti’).

Razvijanje pomembnih veščin za kasnejše izobraževanje in delo.

Ne gre le za boljše ocene in bolj mirno življenje vaše družine danes. S tem, ko otroka okrepimo – karkoli so že bili njegovi manjki – bo lahko začel razvijati veščine na višjih ravneh, tako da bo vedno bolj znal načrtovati, organizirati, vrednotiti, samostojno dosegati cilje, reševati probleme, sodelovati z drugimi, ločevati pomembno od nepomembnega, se strateško lotevati nalog, predstaviti svoje znanje v pisni in ustni obliki,… Ali ni to pravzaprav seznam življenjskih veščin, ki jih bo potreboval skozi celo šolanje in v bodoči službi, v negotovi prihodnosti še toliko bolj?

Učinkovitejše delo za šolo – več časa za druge dejavnosti, razbremenitev otroka in staršev

Kako bi bilo, če bi vaš šolar dosegal enake ali boljše uspehe pri učenju (pozor, glede na ocene in usvojeno znanje!), pa porabil za to manj svojega in vašega časa? Prihranjeno energijo bi lahko porabili za druženje, koristne družinske projekte, hobije, iskanje in razvijanje interesov, … Predvsem učenje različnih praktičnih veščin in odkrivanje talentov je za najstnike bistveno. Ne le zaradi vpisa na srednjo šolo in poklicne usmeritve, ampak zaradi razvijanja osebne identitete in pozitivne samopodobe, ki sta steber duševnega zdravja in uspešnega življenja v odrasli dobi.


POGOSTA VPRAŠANJA

Ali moj otrok rabi inštrukcije ali celostno učno pomoč?

Inštrukcije so na mestu predvsem takrat, ko je problem le določen predmet, le spodrsljaj pri posamezni snovi ali priprava na en test. V mnogo primerih pa bi bila bolj na mestu celostna učna pomoč, katere cilj je, da otroka čim prej usposobimo, da bo sam zmogel dosegati ustrezen učni uspeh. Resda gre na kratek rok pri celostni učni pomoči za večji vložek, a vemo, da danes marsikdo obiskuje inštrukcije tudi po več let, medtem ko je cilj celostne učne pomoči, da vaš šolar npr. čez pol leta ne bo več potreboval inštrukcij, in tudi nikoli kasneje več ne.

Kako pogosta so srečanja in koliko obiskov je potrebno?

Predvsem je pomembno, da so redna, največkrat na začetku enkrat tedensko. Število potrebnih obiskov je zelo različno, odvisno od situacije vsakega posameznika. Ponavadi pa je za vidne spremembe potrebno vztrajati nekaj mesecev, pol leta ali tudi več. Pri starejših otrocih si sproti izmenjujem povratne informacije s starši izven srečanj z otrokom (po telefonu ali mailu); z delom zaključimo po dogovoru, ko presodimo, da smo dosegli zastavljene cilje.

Koliko je treba sodelovanja staršev?

Vloga staršev je ključna, čeprav pri najstnikih malo drugačna kot pri mlajših šolarjih. Vaje, ki vam jih pokažem, so najbolj učinkovite, če jih vsaj nekaj časa izvajate tudi doma (večinoma so take, da jih ne more sam/a). Predvsem pa je pomembno, da otroka opazujete in naredite spremembe tudi pri sebi (npr. se umaknete iz vloge ‘priganjača’ ali poskrbite za to, da zmanjšate svojo raven stresa). Starši so otrokov steber in vse pozitivne spremembe, ki jih naredite vi, avtomatično vplivajo nanj! Zelo pomembno za uspeh je tudi, da aktivno zmanjšujete otrokovo uporabo digitalnih medijev.

Kdaj lahko začnemo?

V kateremkoli mesecu šolskega leta ali tudi čez poletje, seveda pa bo tem lažje, če se oglasite čim prej in ne čakate, da se težave potencirajo.

Kako poteka prvo srečanje?

Na prvem srečanju ima otrok s sabo dogovorjena šolska gradiva. Namen je predvsem spoznavanje in vzpostavljanje odnosa. Z raznimi izzivi, ki so najstnikom zanimivi, preverim njegove / njene učne zmožnosti. Pregledava zvezke, pogovoriva se, kaj se dogaja v šoli, kako se je učil do sedaj itd., predstavim mu / ji možne rešitve. Pomembno je, da najstnik sam sprejme odločitev, ali celostno učno pomoč želi.

Kako potekajo nadaljnja srečanja?

Na vsakem srečanju z otrokom pregledava, kako mu gre, ponoviva vaje iz prejšnjih ur in dodava nove po potrebi. Poleg nevrosenzornih vaj lahko tudi skupaj predelava kako izbrano šolsko snov, preizkusiva nove načine učenja, izdelava učne pripomočke, simulirava situacije v šoli, …

Pokličite 040 878 640 ali pišite na [email protected]

Prijavi se na moje e-novice

in prejmi občasno informacije o celostni učni pomoči.

S prijavo na e-novice soglašam, da Urška Sešek s.p. zbira, hrani, obdeluje in uporablja posredovane osebne podatke z izpolnjenega obrazca do preklica.