Tole našteto je približen pregled, kaj me čaka v prvem delovnem tednu v maju. Saj ni vsak čas v letu tako pester, to bi bilo preveč, čeprav prisegam na širino in celostnost. Maj je pač vedno pred koncem šolskega leta, pa se potencira vse, kar je v zvezi z učenjem in izobraževanjem. Pa še kup drugega, saj vendar moramo čim več urediti pred dopusti (pa komaj so za nami dvojni prazniki…).
Dva fanta trenutno pripravljam na celoletne izpite v šoli, ker se šolata na domu, druga dva sta pred izzivom, ali bosta izdelala razred. Eden ima zastarane težave z matematiko, ki so posledica več dejavnikov, od korone dalje. Med drugim se mu dogaja (čeprav ni dislektik), da se mu račun, v katerega gleda, enostavno v glavi zasuka in iz ‘3x – 6x’ nastane ‘6x – 3x’. Njegov občutek za smer je sicer dober (za razliko od nekoga, ki ne razume negativnih števil, ker v telesu ne čuti dobro razlike med naprej –nazaj in levo-desno). Ta fant pa potrebuje: spodbudo in razumevanje, tehnike za zmanjševanje stresa, vaje za boljšo vidno zaznavo, strategije za reševanje testnih nalog. Mislim pa, da pri zamenjevanju številk in izginjanju oklepajev sodeluje tudi skotopični sindrom.
Potem imam na urniku dve punci, ena šepa pri angleščini, druga pri geografiji, obe pa sta v velikem stresu pred koncem šolskega leta in starši omenjajo med drugimi težavami izbruh atopijskega dermatitisa. Z obema zato nujno tako staršem kot njima naredim glavne postopke nevrosenzorne integracije za umiritev in uravnavanje stresnih odzivov. Te vaje se izvajajo na masažni mizi in seveda zahtevajo, da sem jaz umirjena in fit. Večina strank se s takimi rešitvami srečuje prvič in so presenečeni nad učinki, že pri prvi izvedbi, še bolj pa, če jih potem redno izvajajo tudi doma.
Moje delo z angleščino je nekaj povsem drugega, v najbolj sproščenem scenariju poteka na blazinah, ko z mlajšim šolarjem bereva zgodbico ‘Pat the Cat’. Ta teden pa bo razpon učnih snovi maksimalen, saj začenjam poleg dela z osnovnošolci in gimnazijci tudi nekaj kratkih tečajev za odrasle za njihove specifične potrebe. Med udeleženci bodo uslužbenci enega od naših ministrstev, ki morajo angleščino res obvladati na najvišji ravni, tako pisno kot govorno.
Nekje med vsem tem me čaka testiranje gospe poznih srednjih let, ki zelo trpi zaradi znakov skotopičnega sindroma, vendar je šele sedaj prišla do pravih informacij in dobila dostop do pomoči. Zelo sem vesela za vsakega otroka ali najstnika, ki mu lahko pomagam po metodi Irlen, saj je pred njim še celo življenje in mu ne bo treba desetletja kompenzirati raznoraznih težav, kot sem jih jaz ali ta gospa, ki jutri pride na testiranje. Po svoje pa sem še bolj vesela, če lahko pomagam odraslemu. Ker bo doživel velikansko spoznanje in olajšanje, saj se že celo življenje muči, pa naj bo z glavoboli, nezaključenim šolanjem in zato slabšim delovnim mestom, solzenjem pred računalnikom, občutkom, da ni sposoben, …
Pa urnik za ta teden še ni poln, oglasili se bodo še starši novih in ‘starih’ otrok. Večinoma se v tem času stopnjujejo stiske (kar je v res nezdravem nasprotju z razcvetom narave vse okrog nas…), so pa tudi zgodbe, ki potrjujejo, kaj vse je mogoče. Ko otrok, ki je pred pol leta imel samomorilne misli in je v šoli tonil, doma pa imel velike težave s spanjem, za katere nihče ni našel vzroka, dobesedno zacveti. Začne dobivati dobre ocene, je sproščen, normalno spi, se veseli novih izzivov, se tekoče pogovarja z namišljenim Angležem :), je sprejet na svojo zaželeno srednjo šolo in jo bo tudi izdeloval brez inštrukcij.. Vse to je mogoče, z zaupanjem, s sodelovanjem obeh staršev, z vztrajnostjo mame, ki otroku res redno izvaja nevrosenzorne vaje, pa s pomočjo srčne učiteljice, s katero sva se tudi uskladili in je otrok ves čas čutil, da v njegovem ožjem krogu odraslih vsi držimo isto ‘štango’…
Pa še nekaj stvari se veselim v tem tednu in mesecu. Obiska pri kolegici, ki izvaja terapije z ‘biofeedbackom’, zanimivo metodo, s katero se da pomagati pri širokem razponu težav. Vedno bolj se namreč kaže, da potrebujemo za celostno reševanje česarkoli, tudi učne in vzgojne problematike, nove metode in tehnike. Take, ki sežejo globlje in so bolj učinkovite kot tisto, kar smo se učili na fakulteti. Roko na srce, če bi ostajala samo pri tem, kar smo se učili na fakulteti… Danes imamo srečo, da je novih znanj veliko (pravzaprav je večina novih-starih) in so široko dostopna. Le prefiltrirati in uporabiti jih je treba …
Med temi novimi-starimi znanji je tudi znanje o permakulturi. Moj hobi, ki pride najbolj do izraza spomladi, ko se začne nova vrtnarska sezona doma in na skupnostnem Vaškem vrtu v Smledniku. Slednji bo ravno to soboto tudi prizorišče tradicionalnega letnega dogodka Flancanje, kjer bomo počastili našo kulturno dediščino, izmenjali domače sadike in semena, obudili ljudsko pesem in ples, nagradili otroke, ki pomagajo staršem na vrtu in še kaj.
Namesto nedeljske maše pa sem včeraj ponovno poslušala videoposlanico pokojnega papeža Frančiška za pretekli mesec, v kateri je pozval vse kristjane sveta k zdravi in konstruktivni rabi novih tehnologij. Ta video bomo v kratkem pogledali skupaj z udeleženci 4. srečanja programa ‘Odklopi se – zakaj in kako’ v sodelovanju z Župnijo Preska. O tem bom še napisala kaj več v naslednjem tednu, itak pa so vplivi tehnologij tako globoko segli v naše življenje, da se jim bomo v prihodnosti morali še veliko bolj posvečati. Za poletne počitnice zato pripravljam ‘odklopitveni’ program, ki bo prilagojen vsaki posamezni družini.