PREKLETSTVO 3. RAZREDA

Ja, vem, prekletstvo ni pozitivna beseda, pa otroci bi jo razumeli dobesedno (zato jim prosim ne kažite ali omenjajte tega prispevka!). A prav ta beseda me je prešinila pred nekaj dnevi ob klicu mame novopečenega tretješolca.

Pravzaprav sem najprej dobila mail z opisom zame zelo tipične slike. Rabimo pomoč, mučil se je že v 1. in 2. razredu, pa v šoli nismo dobili rešitev, celo poletje smo vadili branje, pa ni napredka, čeprav se otrok trudi, pa ni problem v spominu ali koncentraciji, tudi s pisanjem se muči, …

Deček bo dobil pomoč v kratkem, saj se je izkazalo, da je tisto, kar mu izjemno otežuje šolsko delo, skotopični sindrom, za katerega obstajajo učinkovite rešitve.

Mi je pa pogovor z mamo odzvanjal še ves dan in vedno bolj se izrisuje slika: 3. razred je bil že do sedaj eden najbolj ‘problematičnih’, letos pa bo ‘bum’.

Če naredim statistiko svojih varovancev v treh letih, odkar izvajam celostno učno pomoč, je bilo največ prav tretješolcev. (Sledi zadnja triada, nato 1. letnik srednje šole.)

Zakaj največ tretješolcev? Eden glavnih razlogov je, da se v 3. razredu začne številčno ocenjevanje. Tudi sicer so zahteve v prvih dveh razredih manjše, in vsi razmišljajo: ‘Saj bo, saj je šele v 1. / 2. razredu.’ A kar naenkrat je v šoli že tri leta, ‘mora’ obvladati že marsikaj, pa nikakor ne, …

In zakaj bo to še posebej prišlo do izraza ravno letos, v šolskem letu 2022/2023? Ker so letošnji tretješolci tista generacija, ki ne v prvem ne v drugem razredu ni imela normalnega šolskega leta. Na začetku je bilo več mesecev pouk prek računalnika, nato pa praktično do konca drugega razreda izmenično pouk na daljavo in pouk v šoli s številnimi omejitvami, ki so se tudi spreminjale.

Če pustimo ob strani socialni razvoj, inteligenco, gibalne sposobnosti itd. in pogledamo samo razvoj osnovnih veščin (branje, pisanje, računanje), je dejstvo: ti dve leti sta večini prinesli slabši izkupiček. Za otroke, ki imajo kakršnekoli ovire / učne težave že od prej (pa naj bodo prepoznane ali ne!), pa je izkupiček še toliko slabši.

Zahteve učnih načrtov itd. pa se niso zmanjšale …